Sunday, August 23, 2009

Sendiri


Kurang seminggu dari sekarang Zana akan berangkat ke China setelah menerima anugerah biasiswa UNESCO China Great Wall Fellowship untuk reserch project selama setahun di Jiangnan University Wuxi, China. Keputusan yang berat baginya untuk kesana memandangkan terpaksa meninggalkan aku, namun peluang sebegini hanya sekali seumur hidup. Sukar aku membayangkan bagaimana aku hendak menguruskan segalanya seorang diri disini lebih lebih lagi kepergiannya dalam bulan puasa dan hari raya yang bakal menjelang tiba. Aku terpaksa cuba mengadaptasikan kembali rutin hidup bujang aku, menyiapkan pakai dan minum seorang diri. Kesunyian yang pasti menyinap dalam diri akan aku penuhi dengan menyibukkan diri menyiapkan reserch proposal phd aku, lagipun tajuk research pun sudah confirm.....Sabtu ini zana akan berangkat...aku hanya kesana menemaninya barang sehari dua...cuti takda..lecture dah nak start....semester baru dah bermula....

3 comments:

Oliver K. said...

*memainkan lagu Michael Jackson - You Are Not Alone*

Hahah! when are you alone lar Mr.Amir. Kita kan kawan baik, can ajak lepak je :)

Then you can help me out with my assignment. You do your research while I do my assignment together gether lar.

*translasi lagu MJ - Kamu tidak bersendirian, kerana aku bersamamu, walaupun anda jauh, saya tetap disini.*

wahahah, dah lar, holidays is making me crazy. night night.

Amier said...

haha, boleh ja ..jom lepak

Azian said...

see, anak angkat hang akan temankan... sian Amir, this is part of things u learn as a married couple la... tolong kalipan sekali la since he is so attached to u, biar dia study betui betui